Predmenstrualni sindrom - kako si pomoći

Objavljeno 14.10.2013. u kategoriji Žene,

Gotovo svaka žena je bar jednom u razdoblju svog reproduktivnog života osjetila simptome predmenstrualnog sindroma. Ovisno o načinu života i samom organizmu, on je kod svake ženske osobe drugačiji i drugačije se manifestira. Ipak se mogu definirati neka opća psihička i fizička stanja koja su zajednička svim ženama.

Predmenstrualni sindrom - kako si pomoći

Foto: Weheartit.com

Predmenstrualni sindrom započinje tijekom druge polovice menstrualnog ciklusa,a manifestira se kao niz psihičkih i tjelesnih promjena. Dva tjedna prije mjesečnice pojavljuju se simptomi koji jačaju sve do njezinog početka. Kod žena koje uzimaju kontracepcijska pilule tegobe mogu biti prikrivene jer estrogen i progestogen, koji su sastavni dio pilule, potisnu prirodni hormonalni ciklus. Za predmenstrualni sindrom veže se čak 100 simptoma, a oni se dijele u 4 kategorije:

  1. Tip A – anksioznost, napetost, razdražljivost i promjene raspoloženja.
  2. Tip D – depresija, plačljivost, zaboravljivost, nesanica i zbunjenost.
  3. Tip H – hidracija, zadržavanje tekućine uz debljanje, otečeni prsti izglobovi, nadutost, bolne i osjetljive grudi.
  4. Tip Ž – želja za slatkišima, povećan tek, slabost, vrtoglavica, glavobolje.

Razlog zašto se taj sindrom javlja najvjerojatnije je posljedica neravnoteže hormona estrogena i progesterona ili jednostavno osjetljivost žena na normalne promjene menstruacijskog ciklusa. Moguće je i da predmenstrualne hormonalne promjene uzrokuju promjene prehrambenih navika što izaziva nedostatak hranjivih tvari i potakne simptome.

Predmenstrualni sindrom možete ublažiti dnevnim vježbanjem ili drugim sličnim aktivnostima, zatim raznim tehnikama opuštanja, unosom zdravih i dobrih namirnica u organizam, svjetlosnom terapijom i slično. Biljni pripravci, čajevi, dodaci prehrani kao vitamin E, magnezij i kalcij mogu pomoći pri ublaživanju simptoma sindroma.

Naše tijelo reagira na hormonalne promjene što je sasvim prirodna stvar. Simptomi koji se pri tome javljaju mogu biti neugodni i ne možemo ih izbjeći. Ali ih možemo prihvatiti kao nešto neizbježno i pokušati ih ublažiti, a to je ponekad puno lakše kada ljudi koji nas okružuju imaju razumijevanja za to.

Tagovi: pms, predmenstrualni sindrom, menstruacija